Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar Birliği’nin desteğiyle bu yıl 6’ncısı 7-11 Ekim’de düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX hazırlık çalışmaları başladı. 6. YÖREX Danışma Kurulu toplantısı, ATB Toplantı Salonu’nda yapıldı. Toplantıya, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, ATB Meclis Başkanı Hüseyin Cahit Kayan, ATSO Başkan Yardımcısı Mustafa İssi, ANSİAD Başkanı Ali Eroğlu’nun yanı sıra Antalya Büyükşehir Belediyesi, Kepez Belediyesi, Konyaaltı Belediyesi, Muratpaşa Belediyesi, Akdeniz Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Kumluca Ticaret Borsası, KUTSO, Isparta Ticaret ve Sanayi Odası, Antalya Gazeteciler Cemiyeti, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Bilim Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü, Tarım Kredi Kooperatifleri, Ticaret İl Müdürlüğü, AESOB, AKTOB, POYD, BAKA, BAKSİFED, BAGEV, TSE, ANFAŞ’tan temsilciler katıldı.
YÖREX HEDEF BÜYÜTTÜ
Toplantının açılışında konuşan ATB Başkanı Ali Çandır, kurumların desteğiyle Yöresel Ürünler Fuarı’nda önemli yol kat ettiklerini belirterek, “Geçen 6 yıllık sürede, yöresel ürünlerin ekonomiye kazandırılmasında önemli gelişme sağlandı. Gerek sanal ortamda gerekse fiziki alanda yöresel ürünlerin satışı canlanmış, bu konuda önemli yatırımlar gelişmiştir” dedi. Tüm çabalarına rağmen yöresel ürünlerin korunmasıyla ilgili yasal düzenlemelerde eksiklikler bulunduğuna dikkat çeken Çandır, “Yöresel ürünlerle ilgili çıkması gereken kanunun çıkmamış olması hala büyük eksiklik” dedi. Geçen yıl YÖREX’e 114 bin 180 ziyaretçinin geldiğini, bu yıl hedef büyüttüklerini kaydeden Ali Çandır, “Gerek oda ve borsalarımız, gerek belediye ve il müdürlüklerimiz, gerekse üniversitelerimizin katkısıyla YÖREX Türkiye’nin en sevilen, en sempatik fuarı oldu” dedi.
GENLERE BAKALIM
Anadolu’nun 12 bin yıllık emanetini gelecek nesillere aktarmak gibi bir sorumluluğumuz olduğunu söyleyen ATB Başkanı Ali Çandır, “Hepimiz zaman zaman yeni neslin tüketim alışkanlıklarının deforme olmasından dertleniyoruz. Sadece dertlenmek yerine YÖREX gibi bir çalışmayı geliştirerek Anadolu’nun genlerinde olan tüketim alışkanlıklarını harekete geçirebiliriz. Bize ait olanı tüketerek hem insanımıza iş, hem yörelerin tanıtımını sağlayabilir, hem de ekonomimize can verebiliriz” diye konuştu. Çandır, Anadolu’da coğrafi işaret alabilecek 2500 ürün bulunurken sadece 178’inin tescillendiğine dikkat çekti. Fuarın çıkış hikayesini de anlatan Çandır, TOBB’un ‘kriz varsa çare de var’ temasıyla ekonomiyi canlandırmak için başlattığı çalışmanın ardından Türkiye’nin değeri olan kıyıda köşede kalmış, kaybolmaya yüz tutmuş yöresel ürünleri tekrar ekonomiye kazandırmak için YÖREX’i başlattıklarını söyledi. Çandır, “Türkiye’nin kılcal damlarları olan kırsal ekonomiyi canlandırarak ekonomiye can vereceğini düşünüyoruz” dedi.
NEW YORK 5. CADDE HEDEFİ
Avrupa’da 55-60 milyar liralık yöresel ürün üretimi bulunduğuna dikkat çeken Ali Çandır, “Bunun yaklaşık yüzde 30’u ihraç edilebiliyorsa, bizim de topraklarımızdaki yöresel ürünleri önce kendi insanımıza tanıtıp sonra dünya insanlarının beğenisine sunmamız gerek” dedi. Bu yıl Kalkınma Bakanlığı’nın da yoğun desteğiyle fuarın bir adım ileriye gideceğini söyleyen Çandır, yapılan hazırlık çalışmaları hakkında katılımcılara bilgi verdi. Çandır, “New York. 5. Cadde’de Türkiye Yöresel Ürünler Mağazası açtığımız gün fuarımızı başarıya kavuşturmuş olacağız” dedi.
KURUMLARDAN DESTEK
Toplantıya katılan Danışma Kurulu üyesi kurum temsilcileri, YÖREX’e desteğini bildirirken, fuara katılımcı ve ziyaretçi sayısının artırılması için destek sözü verdi. Fuarın Antalya’nın markalaşmasına da katkı sağladığına dikkat çeken temsilciler, Ali Çandır ve Antalya Ticaret Borsası’na böyle bir projeyi hayata geçirdiği için teşekkür etti.